A hazai zeneipar mindig is dübörgött.. Magyar viszonylatban úgy a béka segge alá sorolnám. Szerintem csak azon ment a verseny, hogy ki tud hülyébb szöveget írni, de mégis a fődíjat az vitte el, aki leginkább képes volt elérni azt, hogy egy versszakban, két egymást követő mondat még csak köszönő viszonyban se legyen egymással.
Persze vannak kivételek is, amik gyöngyszemeknek számítanak, de sajnos ezekből van kevesebb.
Vettem a fáradságot, és kiválogattam néhány remekművet. Próbáltam őket kicsit elemezni, de az agybaj határán feladtam…
Kezdjük az egyik nagy kedvencemmel.
 
1. Ámokfutó: Szomorú Szamuráj
Már a zenekar neve, önmagában tükrözi a társadalom ama rétegét, amely ilyenné válik 2-3 szám meghallgatása után. Kicsíptem a kedvenc részeimet, melyek így hangzanak:
 
„Egy mágustól lestem, festem a testem!”
 Várjunk 5 percet... és most még egyszer olvassuk el. Erős túlzás nélkül mondhatom, hogy hosszasan gondolkodtam, lebontottam, elemeztem, még nyelvtanilag is, de nem értem célba. Adva van egy mágus, akitől azt lestem, ahogy festem a saját testem? Vagy a mágus kukkolásának hatására kezdtem el festeni a testemet, amit aztán ellestem tőle? Vagy magamtól?  ... óriási...nem tudok többet hozzászólni.. nem megy..
De nézzük tovább.
 
„Mert nem az a vagány, kinek földig ér a lába”
 Aha… ez viszonylag egyszerű, a levitáló féllábúak irigységének könyveltem el. Tovább.

„Vagy féllábbal fellábal”
 Aki meg tudja mondani, hogy mit jelent a „fellábal” szó, kap egy nyalókát. Az ízesítést megválaszthatja.

„És a hétfejű sárkányt úgy széttéptem:
Kifizették rögtön készpénzben... !”
Jó tudni, hogy az őssárkányok korában kp-val fizettek. Bár nem kizárt, hogy MasterCard-ra utalták az összeget. Azért kíváncsi lennék mennyibe van egy ilyen „gyakás”.

2. UFO: Tarzan
Már önmagában nedvesedett a bugyim a zenekar „szájhősétől”, aki leginkább az Adams Family komornyikjára hasonlított, modern kivitelben. Azt már nem is minősítem, hogy a két csaj szólalt meg egy hangon, de az volt a humor, hogy még az az egy sem az övék volt. Olybá’ tűnik, hogy a vörös haj volt az együttes ismertető jegye, bár igaz, ez volt az egész bandában, az egyetlen dolog, ami értékelhető volt. Akkor nézzük.

„My name is Tarzan! Tarzan, ki segít, ha baj van”
Jó tudni, hogy a dzsungel mélyén élő tarzanunk, perfekt angol. De rendben, fogadjuk el, meglehet, hogy a misszionáriusoktól tanulta. Azonban elég készségesnek tűnik a lelkem, s ez értékelendő.

„Mivel ma randim lehetne Jane-nel
De le fogom késni a dzsungel-lagzit
Hát keresek egy teve5 taxit.”
Megint okosabbak lettünk, hogy a susnyásban, 100%-os páratartalom mellett, tevével is találkozhatunk. De hogy teve5? Oké, a hatalmas kontrasztra való tekintettel fogadjuk el a mutáció tényét, miszerint a dzsungelben fellelhető a faj, és 1 vagy 2 helyett, 5 púp éktelenkedik a teve hátán.
 
„A szerelem dzsungelében várok rád!
csita bújt mellém, mikor valamitől féltem.”
Hoppá, bestiofilia?

3. Happy Gang: Boomshaka
A három Adonisz, akikből az egyik megpróbált kitörni ebből a szarból, hogy a hazai rap-vonalat erősítse… most mit mondjak…csöbörből vödörbe…
 
„Elutaznék pár napra valahova,
Oda, ahol nincs taxi, se Jehova, – Igen? –„
Először is, az összes jármű közül (robogó, troli, IFA, stb.), miért pont a taxi zavarja? Ez valami fóbia? És hogy függ össze a Jehovával? Ahogy nézem a legnagyobb kicseszés számára, egy Jehova taxisofőr lenne. (amúgy nem csodálom, hogy egy igennel a végén rákérdeztek erre a baromságra.)
 
„Lecsendül bennem a melódia,
Mert a pilóta markában meglódul a
Becses hangszere, méteres pajszere,
Lehet, hogy nem bírok el vele.”
Látens homoszexualitással állunk szemben. De hogy hogy jön ide egy pilóta, és miért pont az ő becses méteres pajszere kell neki… hölgyek, újabb titokra derült fény: a pilótáknak óriási farkuk van. Mindjárt meg is nézem, mikor megy a következő Budapest-Miami járat…
 
„De a főnök néma nővére jön. Óriás ez, vagy kövér-e?
Igazán megható, vevőtől nem kapó,
Hanem Erzsi ő, az új versíró.”
Mi van????

4. Baby Sister: Száguldás
Alapból fejelek az olyan nevektől, mint baby, cica és társai. Rövid képlet: fekete-szőke-vörös, alias: deszka, nagy mell, kurva nagy mell.
 
„Mi lenne jobb, mit a száguldás?!
Nem az esetem a hátúszás...”
Rejtvény: vajh’ mi közös kapocs van a száguldás és a hátúszás között? (a rímet leszámítva) Nem tudom, ha nekem valaki azt mondja, hogy „gyere, száguldjunk egyet!”, nem kezdem el venni a bikinimet, mert nem pont az jut eszembe, hogy hajunkat elhagyva leúszunk 4-5 hosszt, szigorúan hátúszásban. 
 
„Követtem őt, de meglépett-
A kocsim valahogyan eltévedt.."
A dolog ott kezdődik, hogy rohadt szar detektív lenne belőlük. Az ezt követő sorhoz nagy vajszívvel még tudom valahogy kapcsolni, miszerint kocsival követte (szarul), de szem elől tévesztette. Bár, ha nagyon kemény akarok lenni, akkor szó szerint a sor azt jelenti, hogy nem ő, hanem maga a kocsi tévedt el. Ez fizikálisan és egyéb módon kizárható, hacsak nem „Májkl-től” kérte kölcsön Kit-et.


„Holnap elkapom, el nagyon!
Holnap megcsalom, elhagyom!”
Huh, hát itt kérem egy egész érzelmi-frusztrációs állapot-hullámnak lehetünk tanúi, nem egész 2 másodperc leforgása alatt. Javallott a skizofrénia tüneteinek kezelése.

u.i: Nézzük csak meg a képet mennyire sugárzik az értelem a kis szösziről

5. Bestiák: A reggel túl messze van
Copyzok: Alapból fejelek az olyan nevektől, mint baby, cica és társai. Nem folytatom..
Kezdjünk neki.
 
„Baby, ez az, ami jó,
Baby, ez az ami kell,
Hát ébredj!”
De mi a tököm ilyen jó? Nem mondom, az „ébredj-ből” tudnék asszociálni, mondjuk egy méretes pilóta szerszámra, pláne reggel..

 

„Engem most más érdekel!
Nekem ez az, ami jó!
Nekem ez az, ami kell!
Hát ébredj!
Mellettem nem alhatsz el!”
Először leírja, hogy ez kell neki, majdan magát keveri ellentmondásba, miszerint most, jelen pillanatban más érdekli. Zavaros a story, zavaros… És hát, hogy mellette nem alhat el… a kis nimfomán..

„De ha jó! ÉÉ!
Bravo! ÉÉ!
Kiabálj! ÉÉ!
És öntsd ki a szíved!
Ha fáj! ÉÉ!
Ne várj! ÉÉ!
Kiabálj! ÉÉ!
Így még sokra viszed...”
És mégis mivel viszi sokra? Ha úgy ordít, mint egy állat? És miért pont ÉÉ? Lehet majd bátorkodom átültetni ezt a hétköznapjaimba. Bármi van, bármi történik, csak azt kell kiabálni, hogy ÉÉ! Próbáljuk ki! A visszajelzéseket ezzel kapcsolatban nagy szeretettel várom. 

Egyelőre ennyi. Majd ha kihevertem a megrázkódtatást, elképzelhető, hogy bővítem a repertoárt...


 

Szerző: Katsumi  2010.02.09. 09:00 31 komment

Címkék: ufo baby sisters szomorú szamuráj happy gang bestiák hazai slágerek

A bejegyzés trackback címe:

https://katsumi.blog.hu/api/trackback/id/tr821741329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.05.31. 23:30:22

Vazz, szétröhögtem az agyam! Zsozsó klipp beleégett az agyamba.

Jehován ne csodálkozz. Akkoriban jöttek divatba. Mester és Tanítványai klippekben is behányok tőlük.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.05.31. 23:32:33

Te a Bestiákban az nem ÉÉ, hanem Éjt!

Katsumi · http://antilapozo.wordpress.com/ 2010.06.01. 00:02:48

@neccharisnyás útonálló: Tessen megnézni a szöveget. Ez ván írva. Bár van, ahol EE, ékezet nélkű'.

Jaja, azt vágom! A hívők földjén, ahol senki nem sír már, vagy mi a gyász.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.06.01. 10:05:06

@Katsumi: Tökömet érdekli, hogy mit írnak a szövegkönyvbe, ha hallom, hogy MIT énekelnek.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.03. 18:19:31

Üldöz a szomorúszamuráj. Már hetek óta! Vedd le rólam a rontást!

Ja, ezt az ígéretes darabot kihagytad:
www.youtube.com/watch?v=iw8sSgYjpSQ

Mi az ISTENT főznek ezek a víz alatt???? :D Beteg, én mondom.

Katsumi · http://antilapozo.wordpress.com/ 2010.07.04. 08:47:00

@neccharisnyás útonálló: Hihe. Hívd fel az egyik telejózsdát. Marcus Magus majd segít interaktívan levenni a rontást.

Jah, bazzeg, emlékszem erre..sőt, volt egy olyan számuk is, aminek az volt a címe, hogy Seggfej vagyok. Volt, hogy betelefonáltak a rádióba, mikor leadták, és kifejezték bősz egyetértésüket a számmal kapcsolatban.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.04. 15:57:43

@Katsumi: Kicsit jobban utánanéztem. Röhögj te is. Ez lett belőlük:

retroshow.hu/

Megjegyzem, húgi volt az ilyenekbe belezúgva. Hepigeng meg mittomén. Szénialáz volt annak idején, volt valami országos összeröffenés - mert ugye az ilyen közoktatási bújtatott kampány volt, hogy kiskölkök jól tanuljanak - ott felléptek ezek a girnyók is, meg még egy csomó akkori hüdenagysztárvagyok nyomoronc. Akkor láttam először stadiont belülről. Francnak nem jártak anyámék inkább Edda koncertekre, úgy hogy engem is visznek. Jobb lett volna.

Katsumi · http://antilapozo.wordpress.com/ 2010.07.05. 22:18:00

@neccharisnyás útonálló: Jesus...ezek frankón újra nyomják. Bár úgy néz ki, hogy a kis kopasz nem akar beégni. Ő már a múlté, hahh...
Amúgy az egyik itten lakott velem szemben.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.06. 14:59:13

@Katsumi: XD Anyám! Na ERRE mondják, hogy rossz szomszédság örök átok. És melyik volt? Valamelyik hajasbaba?

Katsumi · http://antilapozo.wordpress.com/ 2010.07.06. 20:28:00

@neccharisnyás útonálló: A Team törpapája. Ergo: a hobbit falkavezér, alias Levy Tííííííí. Ójeeee.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.06. 20:36:15

@Katsumi: Oh. Bejó lehetett. Frankón jöttek hozzá a többiek látogatóba? Meg próbálni? Meg alulöltözött csajok másztak ki/be az ablakán? Mesélj!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.06. 20:38:01

BTW ha már magyar. Újra kapható az Edda Szélvihar c. lemeze. Tudnád mióta hajtom. Még bakeliten se volt meg egyik rohadt antikváriumban sem.

Katsumi · http://antilapozo.wordpress.com/ 2010.07.06. 20:44:36

@neccharisnyás útonálló: Igazából nem álltam ott kukkerrel, hesszelni az ablakot, mikor tűnik fel mezítelenül, szexuális felsőtesttel az ablakban. De persze volt, hogy láttam őket a kapuban, de csajgyűrűre nem nagyon emlékszem. Vszínű, nem vágták annyian hol lakik. Bassza meg..most jut eszembe, milyen fasza bizniszt tudtam volna összehozni az információ kiszivárogtatásával..hahhh..

Igen? Nagyon bírtam a régi Eddát, ahogy nagyon sokan mások is. Az Edda 2 arca albumát azért csíptem, mert pöpecül össze voltak válogatva rajta a számok. Szerintem. De jó is vót..Jhézus, emlékszem mennyit hallgattuk..

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.07. 15:42:33

@Katsumi: Késő bánat, ebgondolat.

Szóval maga is csípte anno a miskóciakat? Klassz! Anyumék, jómunkásemberekként egy jómunkásvárosban mást se toltak a képükbe - jól be is oltottak.
Mondjuk a szövegekkel soha nem akarták megváltani a világot, de tudtak alá jó zenét tolni.
Tán jó is lenne, hamár Kócián úgy bazsalykodik a szívcsakrás élienekkel, ha ET-ék megdobnák némi munícióval, mert öléggé fáradt már az a gép. - Basszus, egy egész albumot írni arról, hogy elhagyta debellánét egy friss pipiért, aki 3 hónap után meg őt dobta..!!!!!

Katsumi · http://antilapozo.wordpress.com/ 2010.07.07. 18:01:20

@neccharisnyás útonálló: Hogy csíptem é? Naná! Szerinted mi szót a házibulikban is? Mondjuk akkor még menő vót ez az anyuékat toljuk ki otthonról, mert magnós-üvegpördítős parti lesz. Jó kis idők voltak azok.. Bazzeg, néha olyan öregnek érzem magam, pedig hun vagyok még a deresedéstől..

Amúgy meg nem voltak azért rossz szövegeik. Hazai viszonylatban nézve pedig azt mondanám, volt bennük némi mondanivaló, ami a jelenlegi lófasz szarokról, ábszolúte nem mondható el.
Summa: Edda Művek, Miskolc! Jeee

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.07. 18:05:10

@Katsumi: Neked meg mi bajod a mostaniakkal? Van ez a kölök, akinek a művészneve a szülővárosa rövidítése. Valami képről hadovál. Tök művészi. :)))

Katsumi · http://antilapozo.wordpress.com/ 2010.07.07. 18:15:42

@neccharisnyás útonálló: Hmmm..degeljek meg, ha vágom kire gondolsz.. lemondok a turmixgépről, mi a megoldás?

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.08. 17:20:26

@Katsumi: Audio-vizuális szemléltetés. Be azzal a Xanax-szal, mert fájni fog!

www.youtube.com/watch?v=Ka1BnhhW398

Katsumi · http://antilapozo.wordpress.com/ 2010.07.08. 21:19:00

@neccharisnyás útonálló: fákdetsit...ezt vágom...ő amúgy is külön kedvencem ezzel az óvodás testtel. A kis koboldfejű pöcs...és olyan nagy az orrlika.. vagy csak túlzottan belátni?
De tudod mit? REPLAY!!!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.08. 23:19:39

@Katsumi: Függő lettél, vazze? XD Na toljad csak a házam elé azt a plazmatv-t anyagi kompenzációként, hogy ilyen jó anyagot toltam beléd...!!! No, mire vársz? Kűggyem a behajtót?

Katsumi · http://antilapozo.wordpress.com/ 2010.07.09. 08:42:37

@neccharisnyás útonálló: Jaja, totál bulihangulatom lett baszki! Egész nap az jár a fejemben, hogy "számom tudod, bátran csörögj"!
A plazma megy, csak lökd a paramétereket, átmérő stbstb.Bár tudom, hogy a legnagyobb ajándék számodra, egy igazi randi lenne SP-vel. So, elintézem, shimán!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.09. 13:03:24

@Katsumi: Ó, istenem! A gondolataimban olvasol! Így belőni az ízlésficamomat! 8o Jó, kamingautolok: igazából nagyon rá vagyok gerjedve az ilyen kis gilisztákra. Xart se tudnak még az életről. Olyan jó érzés bevezetni őket a nagy humbugba. És te döntöd el, hogy milyen tapasztalatokat pakolsz beléjük. Kicsit ugye az anyjuk is vagy, tudod. Rossz passzban vagyok, akkor úgy a farkára lépek a kis nyomiknak, hogy egész életükben rettegni fognak a hozzám hasonló fizikai paraméterekkel rendelkező nőktől.

:D :D :D

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.09. 13:07:27

@Katsumi: Mellesleg, nem is figyeltem, hogy letegez a kis girhes. Ki vagy te kisfiam, ikejás? Hát így van ez, ha először a dallamot hallom meg a zenéből. Nála meg lesokkolt a búrája adottságai, nyomtam is ki azonnal, így emlékem nem sok van róla. Hál ég.

Egy kis modern blues mára?
www.youtube.com/watch?v=FAsG7ryMbPY

Katsumi · http://antilapozo.wordpress.com/ 2010.07.09. 13:35:22

Én meg eztet linkelem:
v.youku.com/v_show/id_XOTUyNTQ0MjA=.html
Mondjuk van benne egy rész, ami nem jön be, én az ilyeneket kaotikus zenei résznek hívom.

Circus Maximus
Nem rosszak, de még valahogy nincsenek kiforrva vagy mi a fász..

De ezt figyeld, pöcs japók, yuKU.com. Háhá.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.09. 14:33:13

@Katsumi: Nem rossz.
Én az olyan zenéket, amikben vannak bizonyos részek, amik elütnek - ergo nemgyerebe- progresszívnek titulálom. És állítólag tényleg így hívják. :DD

Viszont az írásjelek látványától frászt kaptam. Gépem is valami koreai vagy mi. Össze kéne már pakolni a partíciót, mert kikapcsolásnál néha kijön egy hibaüzenet, tárgymezőben ilyen képjelekkel. Először azt hittem lemászott netről valami köcs. kínai tróger vírusa, de nem. 3 nap körömrágás után rájöttem.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.12. 11:57:01

Hé, rájöttem! Én ezt a klippet láttam a nyomingertől:
www.youtube.com/watch?v=4e9cu6KsJDM

A fejét figyeld, ahogy táncikál a fiúkákkal. Mint valami zombi. Aztán elkezdte a fülem kielemezni a vokálokat - hát az a mutáló fejhang valami csodás. Nemcsoda hogy az összes tini közönségkedvenc díjat bezsebelte.

Katsumi · http://antilapozo.wordpress.com/ 2010.07.12. 13:13:19

@neccharisnyás útonálló: Várjá, nem tudtam végignézni..Isten látja lelkem, próbáltam. Frankón. De mijafasz az a Star Trek-es kabát? SP-Ropi Spock kapitány in eksön! Nyihaha

A másodlagos férfi nemi jellegnek még a foszlányát sem tudom felfedezni benne. (Az elsőhöz meg le kéne húznom a gatyáját.)
Gyalázat, én mondom, gyalázat baszki!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.12. 14:26:49

@Katsumi: Ropi-Spock, baszki!!
Sírok. Én ezt nem! Már 3 órája szórakoztatjuk egymást Vastagbőrön a néppel, erre jössz ezzel... Kész! Kiégett a viccrelé! XDDD

Katsumi · http://antilapozo.wordpress.com/ 2010.07.19. 17:06:00

@neccharisnyás útonálló: Kollegina! Nem fogja elhinni mit hallgatok megent! Ropi-Spock, "számom tudod, bátran csörögj!" Háháh *röhög
süti beállítások módosítása